Hello
I wanted to enrich our metadata with the temporal information for datasets where this makes sense. Now, I am a bit confused where I should fill this out. We have two options that have the exact same content, as far as I am concerned. There is:
- Temporal Period: A text field
- Temporal Coverage: Two fields (“Temporal coverage start date“ and “Temporal coverage end date“) that are date fields of the form “DD/MM/YYYY hhss”
Can anyone please elaborate the difference between the two options and their intended use cases, and which field is intended for my use, i.e. to document the first and last date that appears in any date column of the dataset?
Best regards
Auto-translation 🪄
BonjourJe voulais enrichir nos métadonnées avec les informations temporelles pour les ensembles de données lorsque cela a du sens. Maintenant, je ne sais pas trop où je dois remplir cela. Nous avons deux options qui ont exactement le même contenu, en ce qui me concerne. Il y a :Période temporelle : Un champ de texteCouverture temporelle : Deux champs (« Date de début de la couverture temporelle » et « Date de fin de la couverture temporelle ») qui sont des champs de date au format « JJ/MM/AAAA hhss »Quelqu'un peut-il expliquer la différence entre les deux options et leurs cas d'utilisation prévus, et quel champ est destiné à mon utilisation, c'est-à-dire pour documenter la première et la dernière date qui apparaît dans n'importe quelle colonne de date de l'ensemble de données ? Cordialement