Skip to main content

Hi All :)

Ive seen other portals have the option to view source data at the bottom of a visual, can anyone share with me some example code to get this to work? And does it keep filters etc on from the context?

Thanks

Ryan

Auto-translation 🪄

Bonjour à tous 🙂 J'ai vu que d'autres portails avaient la possibilité d'afficher les données sources au bas d'un visuel. Quelqu'un peut-il partager avec moi un exemple de code pour que cela fonctionne ? Et est-ce que cela empêche les filtres, etc., de se connecter au contexte ? Merci Ryan

Hi Ryan, can you give me an example to make sure I'm answering your question correctly? Thanks.

Eugénie

Auto-translation 🪄

Bonjour Ryan, peux-tu me donner un exemple pour être sûre que je réponds correctement à ta question ? Merci.Eugénie

Hi Eugenie,

Ive taken this link from your source of inspirations Portrait des Communes du canton de Fribourg — Portail de données Fribourg

As you can see they have a link to review the source data below their visuals, im wondering how to get this on the bottom of our tables, and if possible maps.

And secondary if they can be used to keep any filters selected on the page

Thanks

Ryan

Auto-translation 🪄

Bonjour Eugénie, j'ai pris ce lien de votre source d'inspiration Portrait des Communes du canton de Fribourg — Portail de données Fribourg Comme vous pouvez le voir, ils ont un lien pour consulter les données sources sous leurs visuels, je me demande comment obtenir cela en bas de nos tableaux, et si possible des cartes. Et secondairement s'ils peuvent être utilisés pour conserver les filtres sélectionnés sur la page Merci Ryan

Hello Ryan, 
Thanks for the complements, to add the link to the source, you have examples in our code library, for example the observatory template: https://codelibrary.opendatasoft.com/page-templates/observatory/

In order to also have the filter taken into account in your URL, I invite you to use the function {{ ctx.getQueryStringURL() }} which is explained at the beginning of this page https://help.opendatasoft.com/widgets/#/api/ods-widgets.directive:odsDatasetContext

Best regards,

Eugénie

Reply