Skip to main content

Hello,

I have the same question as this one, but unfortunately, the answer doesn’t satisfy me (the proposed solution leads to another issue specific to my case). Is there a way to directly refine with the current date in the ods-dataset-widget? A solution in the spirit of the image below:

thank you in advance.

David

Auto-translation 🪄

Bonjour, j'ai la même question que celle-ci, mais malheureusement, la réponse ne me satisfait pas (la solution proposée amène à une autre problématique propre à mon cas). Existe-t-il un moyen d'affiner directement avec la date du jour dans le widget ods-dataset ? Une solution dans l'esprit de l'image ci-dessous : merci d'avance. David

Hello David,

You can use the widget ods-datetime="my_variable" to create a variable with the current date.
You can find an exemple on this page of the code library.

Then you can use the variable to filter your context in the parameters.

I hope this will help you,

Best regards,

Aubin

Auto-translation 🪄

Bonjour David,Vous pouvez utiliser le widget ods-datetime="my_variable" pour créer une variable avec la date du jour.Vous pouvez trouver un exemple sur cette page de la bibliothèque de code.Ensuite, vous pouvez utiliser la variable pour filtrer votre contexte dans les paramètres.J'espère que cela vous aidera,Cordialement,Aubin

Hi Aubin,

thank’s for you response. That’s a great idea, I didn’t know this widget. 

I tried the following but without success. Did you have this in mind?

Best regards,

David

Auto-translation 🪄

Bonjour Aubin, merci pour ta réponse. C’est une excellente idée, je ne connaissais pas ce widget. J’ai essayé ce qui suit mais sans succès. Est-ce que tu avais ça en tête ? Cordialement, David

Hello David,

The convention for the separator to use is “ YYYY/MM/DD “.
You should try with this format it should work.

Best, 

Auto-translation 🪄

Bonjour David,La convention pour le séparateur à utiliser est « AAAA/MM/JJ ». Vous devriez essayer avec ce format, cela devrait fonctionner.Cordialement,

This sadly doesn’t work even when I adapt the separator

Column timestamp, is type “datetime” with precision “minute”

Best,

Auto-translation 🪄

Malheureusement, cela ne fonctionne pas même lorsque j'adapte l'horodatage du séparateurColumn, qui est de type « datetime » avec une précision « minute » Meilleur,

Reply