Dear community,
I’m working with time series data, and my data corresponds to a production measured every 10 minutes (each line correspond to the production for 10 minutes). Like the following:
Timestamp | Production |
---|---|
01.01.2024 00:00 | 12 |
01.01.2024 00:10 | 4 |
01.01.2024 00:20 | 16 |
I haven’t found a straightforward way to display a line plot with time on the X-axis and the production value on the Y-axis. The examples I’ve seen are similar to the screenshot below (function-y="SUM" and timescale="hour").
This solution works if each observation corresponds to 1 hour/minute... but what should I do in my case where one row corresponds to 10 minutes?
I hope my question is clear, and I thank you in advance for your valuable help.
Best,
David
Auto-translation 🪄
Chère communauté,Je travaille avec des données de séries chronologiques, et mes données correspondent à une production mesurée toutes les 10 minutes (chaque ligne correspond à la production pendant 10 minutes). Comme ce qui suit : Horodatage Production 01.01.2024 00:00 12 01.01.2024 00:10 4 01.01.2024 00:20 16 Je n'ai pas trouvé de moyen simple d'afficher un graphique linéaire avec le temps sur l'axe des X et la valeur de production sur l'axe des Y. Les exemples que j'ai vus sont similaires à la capture d'écran ci-dessous (function-y="SUM" et timescale="hour"). Cette solution fonctionne si chaque observation correspond à 1 heure/minute... mais que dois-je faire dans mon cas où une ligne correspond à 10 minutes ? J'espère que ma question est claire, et je vous remercie d'avance pour votre aide précieuse. Cordialement,David