Skip to main content
Solved

Working with Chart Widget

• April 18, 2024
  • 1 reply
  • 81 views
  • Translate

Christian Trachsel

hi 

I would like to right the legend for a bar chart directly under the bar. How do I configure this.

example: Anzahl SBB-Bahnhofbenutzer (Tagesverlauf) — SBB

Auto-translation 🪄

salut Je voudrais corriger la légende d'un graphique à barres directement sous la barre. Comment configurer ceci. Exemple : Anzahl SBB-Bahnhofbenutzer (Tagesverlauf) — SBB

Best answer by Anthony Pépin

Hello Christian!

The best I can do is something like this : 

First you need to invert the columns and the rows using the Transpose columns to rows processor.

You can use this settings :

Be careful to have both columns set to Decimal type.

Then using widgets, I did something like :

<ods-dataset-context context="ctx" ctx-dataset="anzahl-sbb-bahnhofbenutzer-tagesverlauf">
    <h2>
        Frequenzverteilung, % pro Stunde
    </h2>
        <ods-chart align-month="true" displaylegend="false" labels-x-length="12" scientific-display="false" single-y-axis="true">
            <ods-chart-query context="ctx" field-x="valejur" maxpoints="50">
                <ods-chart-serie chart-type="column" color="#8EBAD8" display-values="true" expression-y="pourcent" function-y="AVG" label-y="pourcent" scientific-display="true" units="true">
                </ods-chart-serie>
            </ods-chart-query>
        </ods-chart>
</ods-dataset-context>

Hope it helps!

Regards,

Anthony

Auto-translation 🪄

Bonjour Christian ! Le mieux que je puisse faire est quelque chose comme ceci :  Vous devez d'abord inverser les colonnes et les lignes à l'aide du processeur Transposer les colonnes en lignes. Vous pouvez utiliser ces paramètres : Veillez à ce que les deux colonnes soient définies sur le type décimal. Ensuite, en utilisant des widgets, j'ai fait quelque chose comme :

contexte>J'espère que cela vous aidera ! Cordialement, Anthony
View original

Forum|alt.badge.img

Hello Christian!

The best I can do is something like this : 

First you need to invert the columns and the rows using the Transpose columns to rows processor.

You can use this settings :

Be careful to have both columns set to Decimal type.

Then using widgets, I did something like :

<ods-dataset-context context="ctx" ctx-dataset="anzahl-sbb-bahnhofbenutzer-tagesverlauf">
    <h2>
    </h2>
        <ods-chart align-month="true" displaylegend="false" labels-x-length="12" scientific-display="false" single-y-axis="true">
            <ods-chart-query context="ctx" field-x="valejur" maxpoints="50">
                <ods-chart-serie chart-type="column" color="#8EBAD8" display-values="true" expression-y="pourcent" function-y="AVG" label-y="pourcent" scientific-display="true" units="true">
                </ods-chart-serie>
            </ods-chart-query>
        </ods-chart>
</ods-dataset-context>

Hope it helps!

Regards,

Anthony

Auto-translation 🪄

Bonjour Christian ! Le mieux que je puisse faire est quelque chose comme ceci :  Vous devez d'abord inverser les colonnes et les lignes à l'aide du processeur Transposer les colonnes en lignes. Vous pouvez utiliser ces paramètres : Veillez à ce que les deux colonnes soient définies sur le type décimal. Ensuite, en utilisant des widgets, j'ai fait quelque chose comme :

contexte>J'espère que cela vous aidera ! Cordialement, Anthony
Translate

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Cookie settings