Skip to main content
Solved

Postal code data public api not found

• November 14, 2024
  • 1 reply
  • 52 views
  • Translate

Hi,

I'm using the following API from Opendatasoft to access postal code data:

API Endpoint: https://data.opendatasoft.com/api/explore/v2.1/catalog/datasets/geonames-postal-code@public/records

This api is not available right now , When i trigger this api showing message like “The requested dataset geonames-postal-code does not exist.”. Please provide a reason for this 

Auto-translation 🪄

Bonjour, j'utilise l'API suivante d'Opendatasoft pour accéder aux données de code postal :Point de terminaison de l'API : https://data.opendatasoft.com/api/explore/v2.1/catalog/datasets/geonames-postal-code@public/recordsCette API n'est pas disponible pour le moment. Lorsque je déclenche cette API, un message du type « Le jeu de données demandé geonames-postal-code n'existe pas ». Veuillez en indiquer la raison.

Best answer by yier.wu

Hi Gokul,

I tried the link you provided, and it seems to be responding correctly. I don’t encounter the error "dataset does not exist."

I noticed that in the URL, the dataset_id is geonames-postal-code@public.

However, in the error message, the dataset_id is geonames-postal-code.

Could this be the explanation? Do you have another request URL to share?

Regards,

Yier 

Auto-translation 🪄

Bonjour Gokul,J'ai essayé le lien que vous avez fourni et il semble répondre correctement. Je ne rencontre pas l'erreur « le jeu de données n'existe pas ». J'ai remarqué que dans l'URL, le dataset_id est geonames-postal-code@public. Cependant, dans le message d'erreur, le dataset_id est geonames-postal-code. Cela pourrait-il être l'explication ? Avez-vous une autre URL de demande à partager ? Cordialement,Yier 
View original

• Community Manager
  • November 15, 2024

Hi Gokul,

I tried the link you provided, and it seems to be responding correctly. I don’t encounter the error "dataset does not exist."

I noticed that in the URL, the dataset_id is geonames-postal-code@public.

However, in the error message, the dataset_id is geonames-postal-code.

Could this be the explanation? Do you have another request URL to share?

Regards,

Yier 

Auto-translation 🪄

Bonjour Gokul,J'ai essayé le lien que vous avez fourni et il semble répondre correctement. Je ne rencontre pas l'erreur « le jeu de données n'existe pas ». J'ai remarqué que dans l'URL, le dataset_id est geonames-postal-code@public. Cependant, dans le message d'erreur, le dataset_id est geonames-postal-code. Cela pourrait-il être l'explication ? Avez-vous une autre URL de demande à partager ? Cordialement,Yier 
Translate

Reply

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Cookie settings